Bir Sağlık Kuruluşuna, Sağlık Hizmeti Almak İçin Başvurduğunuzda;
1) Hizmetten genel olarak faydalanma: Adalet ve
Hakkaniyet ilkeleri çerçevesinde sağlık hizmetlerinden faydalanma. Irk,
dil, din ve mezhep, cinsiyet, felsefi inanç,ekonomik ve sosyal durumları
dikkate alınmadan hizmet alma hakkı vardır.
2) Bilgilendirme ve bilgi isteme: Her türlü
sağlık hizmetinin ve imkanının neler olduğunu öğrenmeye ve sağlık durumu
ile ilgili her türlü bilgiyi sözlü veya yazılı isteme hakkı vardır.
3) Sağlık kuruluşunu ve personelini, seçme ve değiştirme:
Sağlık kuruluşunu seçmeye, değiştirmeye ve seçtiği sağlık tesisinde
verilen sağlık hizmetlerinden faydalanmaya, sağlık hizmeti verecek
vermekte olan tabiplerin ve diğer sağlık çalışanlarının kimliklerini,
görev ve unvanlarını öğrenmeye seçme ve değiştirmeye hakkı vardır.
4) Mahremiyet: Gizliliğe uygun bir ortamda her türlü sağlık hizmeti almaya hakları vardır.
5) Reddetme, durdurma ve rıza: Tedaviyi
reddetmeye, durdurulmasını istemeye, tıbbi müdahalelerde rızasının
alınmasına ve rıza çerçevesinde hizmetten faydalanmaya hakkı vardır.
6) Güvenlik: Sağlık hizmetini güvenli bir ortamda almaya hakkı vardır.
7) Dini vecibeleri yerine getirebilme: Sağlık tesisinin imkanları ölçüsünde ve idarece alınan tedbirler çerçevesinde, dini vecibelerini yerine getirmeye hakkı vardır.
8) İnsani değerlere saygı gösterilmesi, saygınlık görme ve rahatlık:
Saygı, itina ve ihtimam gösterilerek, güler yüzlü, nazik, şefkatli bir
ortamda, her türlü hijyenik şartlar sağlanmış gürültülü ve rahatsız
edici bütün etkenler giderilmiş bir sağlık hizmeti almaya hakkı vardır.
9) Ziyaret ve refakatçi bulundurma: Sağlık
tesislerince belirlenen usül ve esaslar çerçevesinde ziyaretçi kabul
etmeye ve mevzuatın ve sağlık tesisinin imkânları ölçüsünde ve hekimin
uygun görmesi halinde refakatçi bulundurmaya hakkı vardır
10) Müracaat, şikayet ve dava hakkı: Haklarının ihlali halinde, mevzuat çerçevesinde her türlü başvuru, şikayet ve dava hakkını kullanmaya hakkı vardır.